Autor: Beta

Novi Sad
29.02.2024.
07:44
Glavna urednica vojvođanskog portala Autonomija Branka Dragović ocenila je da Srbija nikada nije prihvatila autonomiju Vojvodine jer "nikada nije razumela Vojvodinu".
  • ex chapman

    30.07.2024 11:37
    glupost
    Hej Salasi...
    ...na severu Backe
    u vama su pisme Bunjevacke

    himna Vojvodine bi morala biti pesma koja obuhvata malo vise Vojvodine i Vojvodjana

    eto, cak i oni koji se verujem iskreno zalazu za Vojvodinu, vise ne znaju sta je to

    izgubili smo se, izbledeli, nestali

    a zao mi je, jako

    ja jos pamtim taj identitet i tu kulturu, iako sam rodjen kad su vec poceli da je unistavaju
  • Lala

    03.03.2024 11:26
    Crnjak
    Vera
    @Realan
    Za to što ste napisali o autonomiji Vojvodine u Austrougarskoj (što nije nikada postojalo), o Dunavskoj banovini (koja nije nimala nikakvu autonomiju) i o tome kada je formirana, dobili biste čistu jedinicu već u osnovnoj školi! Nju ste valjda završili, obavezna je!

    Ali isto gospodjo, naglasite da je Vojvodina okupirana od strane Srbije 1918. To nikako ne smete zaboraviti iako u srbijaskim citankama i istorijskim knjigama to ne pise...zar ne?
  • Vojvodjan

    03.03.2024 11:21
    E ovako, bilo kako bilo sto se tice nastajanja autonomije Vojvodine ali siledzijstvo od Beograda se NE SME TRPETI. Stvarno je dosta.
  • Don Costello

    03.03.2024 09:21
    Okupacija
    Vojvodina je 1918. godine okupirana, te anektirana od strane Srbije. Svih ovih sto i kusur godina, Srbija se prema Vojvodini ne odnosi kao prema svojoj teritoriji, već kao prema okupiranoj teritoriji... Niko svoju teritoriju ne devastira i ne pljačka...
  • drug

    02.03.2024 18:27
    glupost
    Ja sam srbijanac 100% 7 kolena unazad iz okoline Šapca, studiram u Novom Sadu. Drug sa studija sa kojim se druzim redovno je Banaćanin 100% iz Deliblata. Odlicni smo ortaci. Sjajno se razumemo. Sta pricaju ovi ljudi ja ne znam.
  • Vosa

    02.03.2024 14:27
    Mozda nije razumela jer nije nikada htela, ali zato ju je opljackala do propasti..
  • eh eh

    02.03.2024 13:30
    Dobro je neko napisao da je Vojvodina najkilavija od svih bivših jugoslovenskih entiteta. Svi su se oslobodili srbijanske i republiko-srbijanske čizme, pa čak i Kosovo, i poterali agresore odakle su došli, samo mi još trpimo i ćutimo...
  • Vera

    02.03.2024 09:47
    Vojvodina
    Gospodo komentatori,
    To što ste tako revnosno stavljali minuse na moje primedbe da Vojvodina nije za vreme austrougarske vladavine nikada imala autonomiju za koju se borila i da Dunavska banovina ni na koji način ne može da se smatra za neku autonomiju Vojvodine (pogledati karte gde se vidi sastav banovina, a i udžbenike istorije) , nimalo ne menja te činjenice, kao i žalostan zaključak da se o svemu tome ne znaju osnovne stvari, i to ih ne znaju mnogi komentatori koji o tome pišu, a upuštaju se, i to jako militantno u raspravu. Kada se u političkoj borbi ulazi u polemiku, neophodno je da se poznaje ono o čemu je reč. A ovde to nije slučaj. Mnogo je takozvanih pravih Vojvođana (bar oni se smatraju za takve), a ne znaju osnovne podatke o Vojvodini i njenoj istoriji. U najmanju ruku je to čudno, čovek obično o onome što mu je važno i drago zna i sitne pojedinosti, a ovde se ne znaju najkrupnije činjenice!
  • Pasos

    02.03.2024 07:55
    Nekad vic sad sto pre da bude stvarnost. Put do Beograda uz potreban pasos.
  • Vera

    01.03.2024 16:59
    Vojvodina
    @Realan
    Za to što ste napisali o autonomiji Vojvodine u Austrougarskoj (što nije nikada postojalo), o Dunavskoj banovini (koja nije nimala nikakvu autonomiju) i o tome kada je formirana, dobili biste čistu jedinicu već u osnovnoj školi! Nju ste valjda završili, obavezna je!
  • pawlle

    01.03.2024 11:37
    ZIVELA SLOBODNA VOJVODINA
  • Voja

    01.03.2024 08:35
    Lalošević
    "Uspešnu političku borbu mi možemo povesti samo ako se naša borba osloni na naše tradicije i naš vojvođanski patriotizam."

    Jovan Lalošević, 18.04.1933.
  • Fića

    01.03.2024 08:21
    "Autonomaš"...?
    Biti Srbin je "šovinizam", a biti "autonomaš", je - šta...?!
    "EUropejac"...?!
    "Demokrata"...?!
    Ili "herr Cobelovac" po Zaduženju...?!
  • Free

    01.03.2024 07:01
    Pročitajte ponešto..
    Vojvodina nije imala autonomiju pod Austrougarskom, ali je sve što što ima izgrađeno u doba dualizma. Nakon toga veliko ništa. Samo pljačka od strane beogradsko-pandurskih dripaca. Vreme je!
  • Luka

    29.02.2024 23:55
    Sve ok, ali jadikovke i čežnje su više psihološka kategorija. Hrvati i ostali početkom devedesetih nisu jadikovali nego su ustrojavali gardijske brigade pa su svoji na svome. A Vojvodjani nisu. I to je to.
  • @Realan

    29.02.2024 21:53
    Da li si bas realan? Vojvodina je kao autonomna oblast postojala jos 1848, sve do raspada Austro Ugarske, posle toga postaje Dunavska banovina, sa sedistem u Novom Sadu, a ne u Srbiji, nego u Kraljevini Jugoslaviji. 1945, je ponovo vracena autonomija Vojvodine, a 1974, novim Ustavom je samo dobila veca ovlascenja, a 1988 , jogurt revolucijom su fakticki ukinuli Vojvodinu , Kosovski Srbi, pa im se to lepo vratilo, i neka je.
  • Vera

    29.02.2024 21:33
    autonomija
    @ Istria
    Neko ko napiše da je Vojvodina imala autonomiju u Austrougarskoj ne bi trebalo da o tome piše, jer pokazuje da ne zna o tome ništa - ni o Vojvodini, ni o Austrougarskoj! Knjigu u ruke, knjige su vrlo koristan pronalazak. Može se naći i na internetu, i to je koristan pronalazak!
  • Dejan Beograd

    29.02.2024 20:35
    Istorija
    Voleo bi da počnemo da istražujemo našu srpsku istoriju,ma kakva da je...
    Vreme je.
    Posle možemo da se zovemo po mestu rođenja,Vojvođani,Šumadinci,Kosovari...ali da znamo i priznamo da smo Srbi.
  • 1111

    29.02.2024 20:32
    Zanimljivo kako neki ljudi u Srbiji (Vojvodini) se stalno diče nekim poštovanjem razlika, a da pritom istovremeno teže homogenizaciji i unitarizaciji stanovništva.

    Uzmite primer iz komšiluka. Nema kulturološki i jezički heterogenije zemlje od Hrvatske, sva tri dijalekta se govore: ijekavica,ikavica ekavica... i sve su one hrvatski jezik, jedan deo Hrvatske bio pod Italijom drugi pod Austrijom, sa jedne strane more, sa druge planine brda i stene, sa treće ravnica...
    Ipak kod njih nema nikakvih priča o razdvajanju i cepkanju države.
  • Ilon

    29.02.2024 19:19
    Vojvodina je deo Europe uskoro deo EU a srbija ako nece u EU moze postati ili ruska gubernija ili turski pasaluk
  • Nik

    29.02.2024 19:18
    Vreme je za promene
    Gledajući pitanje autonomije Vojvodine sa građanskog stanovišta, a ne nacionalnog, jedino ispravno u ovom trenutku je ukidanje autonomije. Ovo sa vladom, skupštinom i čitavom administracijom uz to, je potpuno nepotrebno i samo trošak za građane. Nacionalni sastav nije bitan, jer broj Srba se povećao, a Mađari, kao najbrojnija manjina su zadovoljni svojim statusom u okviru Srbije i njima autonomija takođe ne treba. Istorija je takva kakva je, zanimljiva, ali to ne treba da utiče na današnje društveno uređenje.
  • Pogodi

    29.02.2024 18:27
    Sto dalje od Beograda. Da li ste vi svesni da sve prolazi kroz Beograd pa se vraca ovamo. Jedan uzasan pljackaski centralizam. Decja bolnica NEMA NEUROLOGA pa dolazi iz BEOGRADA. Post Express narucujete iz Beograda kako bi po posiljki dosli ljudi odavde. Neka vam roditelji pronadju stare uplatnice pa cete videti brojeve racuna 45700 ste placali dazbine za Novi Sad, 45701 dazbine za Backu Palanku a sada sve uplacujete na 840 za Beograd. Ovo su samo primeri sta vam rade.
  • NN

    29.02.2024 18:15
    Vojvodina
    @ GojkoX
    Pa Vi ne znate osnovne stvari, to što govorite o neseljavanju pokazuje da o istoriji uošte ne znate baš ništa, što ste nam to pokazovali?
  • Jedan od nas

    29.02.2024 16:06
    Ja sam sa severa
    Srbije..Vekovima su moji preci živeli u ovoj panonskoj ravnici. Ali nikada nisu zaboravili своје ћирилично писмо, svoju Pravoslavnu veru i svoje Srpstvo. Dosta mi je ovih koji govore kako smo mi"kao neka manjina", a prođite ulicama Novog Sada, Pančeva, Sremske Mitrovice, Kikinde, Zrenjanina. Sa izuzetkom Subotice, sva veća mesta u Vojvodini su većinski srpska. Srbi su po popisu iz davne 2011te činili 65-70% od ukupnog stanovništva. Ko zna koliko je veći procenat po popisu iz 2022ge(zbog Kovida nije bio 2021ve)? Tako da ste vi autošovinista i vojvođaneri pre neki botovi, koji samo dižu halabuku, a ne mi. Ja znam da će moj N.Sad biti Srbija, dok god bude bilo moje porodice i uže familije. A vama, kojima se ne sviđa ovako kako je(da je Vojvodina Srbija), srećan put!
  • Istria

    29.02.2024 15:46
    @Gale
    A da vrate hrvatsku i Sloveniju u granice iz 1804? Tj u okvir Austrije? Pročitaj prvo kako i zašto je Vojvodstvo Srpsko dobilo autonomiju od AustroUgarske, i zašto se srpski većinski narod u tom Vojvodatvu odlucio da se prisajedini sa maticom Srbijom. Ovo je sramota da deo Srbije gde živi 80% Srba ima svog premijera, ministra itd.
  • Neptun

    29.02.2024 15:32
    E da je pameti
    Da je Beograd imao pameti, prvi bi podržao crnogorsku nezavisnost u znak zahvalnosti za ono što je narod dole žrtvovao na Mojkovcu 1916.
    Napravili neprijatelje od braće.
    Sad misle da su pametniji u vezi Vojvodine.
    Pametniji su od celog sveta :)
    Pitaću vas o ovome za 3 godine..
    Gledajte i uživajte..
  • Si

    29.02.2024 15:07
    Krećemo
    Nalož'te vragovi furune pakla
    Ma nek se zažari...
    Idemo Vojvodina!!
  • Neo

    29.02.2024 15:04
    Dokazano
    Neka vas ne ohrabruje veči broj "hejtera" Vojvodine u komentarima, to su botovi, imali su oni svoju većinu i u prethodnim ekskurzijama po SFRJ, pa su dobili po nosu. Stvar za koju se borimo je iskrena i ispravna. Dosta je dominacije primitivaca koji ne razumeju civilizaciju i napredak, dosta je klerikalizacije omladine i rusofiliskih kompleksa. Vojvodinu će osloboditi civilizovani ljudi svih naroda i narodnosti.
    Idemo Vojvodina!!
  • Nikola

    29.02.2024 14:48
    Vreme je
    Uvaženi ukidači Vojvodine neka se prisete kako su se proveli ukidajući po SFRJ, pritom računajući na JNA, koje više nema. Civilizovani svet to neće dozvoliti. Vojvodina je opustošena i Beograd je imao preko 100 godina prilike.
    Visoka autonomija Vojvodine je jedina šansa Srbiji da uđe u EU, ili bar tako misle oni koji još uvek veruju da Beograd ima iskrenu želju za tim.
    Ja odavno ne verujem. Vreme je za Vojvodinu!
  • Gale

    29.02.2024 14:48
    1804
    Još jednom, vratiti Srbiji granice iz 1804. Time se diče, tamo i da se smeste.
  • Milutin

    29.02.2024 14:09
    Autonomija nepotrebna
    Ne postoji niti jedan razlog za postojanje autonomije Vojvodine .Niti jedan!!!Ja sam iz Vojvodine i to mogu da kažem.To je možda imalo smisla za vreme SFRJ,a i tada je napravljena da bi se Srbija kao federalna jedinica oslabila.A napravljena je nasilno bez da je iko narod koji tu živi pitao da li to uopšte želi.Ovako kako je sada to će jednog dana odvesti sigurno prvo u neki oblik složene države a potom i odcepljenje.Ne postoji ni jedna država sa dve skupštine,dve vlade,dve zastave....Ni jedna!!Pa ko je lud da to radi kada zna da to vodi kad tad u separatizam.Srbiju kao državu treba drugačije organizovati a ovakvu autonomiju Vojvodine treba ukinuti.
  • andrija

    29.02.2024 13:16
    Prvo istrazi istoriju...
    @Limanac
    29.02.2024 • 11:55
    Ukinucemo mi tu pokrajinu, prvom prilikom, demokratski, na referendumu. Na finjaka.

    nekog dela... ko su ti ljudi... ko ih naterao da dodju bas tu... da li je bas tako bilo.... pa onda mozes slobodno da ukidas menjas ... tako je i Seselj poceo da obilazi sela po vojvodini 90. a Milosevic ukinuo.. A sada AV apeluje i trazi predsednik da se gradjani vrate iz inostranstva... imas sad priliku malo da istrazis istoriju...mada mnogi Seselju zameraju da je najveci lazov... obecao sendvice... a nije ispunio obecanje... samo pare pokupio sa Draskovicem
  • Bojan

    29.02.2024 12:48
    ...
    Botovi u komentarima, kolumnista Kurira, "političari" za koje ne glasa ni familija, "istoričari" za koje je svet stvoren 1974....perjanice autonomaške ideje.
  • Musa kesedžija

    29.02.2024 12:22
    Sladoled
    Nemojte ljudi kao boga vas molim da lupetate više dosadili ste i sami sebi.
  • Mile

    29.02.2024 12:15
    Separatizam ne spava
    Sto smo sitniji lakse je sa nama, zato manimo se podmetnutih tema od strane placenih pojedinaca. Valda smo to apsolvirali sa propalim ligaskim politicarima. To kazem kao Srbin rodjen u Vojvodini ciji su potomci od uvek vojvodjani, volim svoju Vojvodinu a vidim je jedino u Srbiji.
  • Novosađanin

    29.02.2024 12:07
    Kako ti ide hvalimo se "Evropskim" vrednostima a ponižavamo sve što je došlo?Gde je tu kultura,tolerancija?Više "miriše" na rasizam,segregaciju.Vojvođanski Srbi su bili "mozak" stvaranja nezavisne i slobodne Srbije.Da je komunizam još potrajao izmislili bi i vojvođansku naciju.
  • Kika

    29.02.2024 12:02
    SrđaNS
    E Srđane, ti baš ne znaš istoriju!
  • Limanac

    29.02.2024 11:55
    Ukinucemo mi tu pokrajinu, prvom prilikom, demokratski, na referendumu. Na finjaka.
  • kozak

    29.02.2024 11:42
    @Paneuropean
    A vas vojvodjanera ima sve vise? Koliko promila ste dobili na izborima? Smesno. U pravu si za istoriju. Vojvodina ima svoju istoriju, srpsku. Nastala je kao visevekovna borba srpskog naroda za vise slobode u tamnici naroda. Naziv dobila po srpskim vojvodama. Vojvodina NIJE geografski pojam. Vojvodina je svoju svrhu ostvarila 1918. godine i treba je kao pokrajinu ukinuti, a Srbiju decentralizovati na manje regije radi lakse administracije. Geografski pojam su Backa, Srem, Banat, Sumadija itd. I zanimljivo je da svi vi veliki vojvodjaneri nikada ne spominjete Baranju. Zanimljivo.
  • MIRKO

    29.02.2024 11:42
    Za sve ove sto im je ustav iz 1974 bio uperen protiv Srbije ne treba trositi reci. To su politicki gubitnici koji navijaju za pogubnu politiku od 1989. i sada treba da se opravdaju necim drugim samo ne njihovim delovanjem.

    Dobronamerni ljudi bi im sada pokusali da objasne kako je sa pokrajnama Srbija imala 3 glasa u predsednistvu za razliku od ostali republika medjutim Beograd nikad nije mogao da nadje zajednicki jezik sa Pristinom za razliku od Novog Sada i Pristine koji su uvek glasali identicno. Ali ne vredi vi to njima da pricate, znaju oni to samo moraju da spinuju u uzrok srpske tragedije. Pa jos malo da posole sa NATO, famoznomg Amerikom itd.

    Za razliku od vas ja sam vec 1989. video rat u Srbiji. Vec 1995. mnogo nas je videlo bombe po Srbiji jer je vec bilo tako ocigledno kuda ovo ide, medjutim vi sledbenici gubitnicke politike Slobodana Milosevica ni toliko niste mogli da dobacite pa vam je trebala prava bomba iznad glave da kazete u vidi bombeeee!
  • Детелинара

    29.02.2024 11:35
    По коме се то зове Војводина? Који народ се изборио за аутономију? Како је било прво име Војводине?
  • Djomla

    29.02.2024 11:34
    Banat
    Evo u tom slucaju ja predlazem da se banat odvoji od backe i srema jer dugo banat nema nista a uzimaju mu sve.nema autoput kao backa i srem nema klinicki centar nema fakultet nema nista...u tom slucaju vasem pametnom o vojvodini ja sam za to da se banat odvoji ko je za like :)
  • Lovro

    29.02.2024 11:30
    Samo se delite, najbolje da svaka opstina bude drzava za sebe i da niko sa nikim ne moze. Povraca mi se od ovakvih vesti. Hocu bre platu i standard boli me uvo ko vlada i kako se zove drzava. Bolje da se bunite za inflaciju, plata vredi manje, nego sto se bakcete deobom. Al ste paljevine, zato i radite za 300e, jer padate na ove fore, dok neko zgrce milijarde i to boze mrze se, a vamo jedu i piju zajedno.
  • JOki

    29.02.2024 11:12
    Kakvim se sve glupostima ljudi bave...
  • Teško Vojvodini

    29.02.2024 11:12
    Teško Vojvodini sa ovim mračnim marksističkim umovima
  • pape

    29.02.2024 11:11
    .
    "To je drugačiji civilizacijski kulturni model." Sve rečeno.
  • Dejan sa Štranda

    29.02.2024 11:10
    VV
    Prirodne granice srbije su granice Beogradskog pašaluka i srbija će i biti u tim granicama.
    Vojvodina će tek tada moći da razvije svoje pune kapacitete.
    Ovako kako srbija napreduje,ta budućnost se bliži.
  • Sremčina

    29.02.2024 10:56
    @Paneuropean
    Duboki naklon i postovanje.

    Ja jesam Sremac ali je dusa Vojvodjanska.
  • Dragan

    29.02.2024 10:46
    "To je drugačiji civilizacijski kulturni model", nije ništa drugo rasizam. Puna usta tolerancije i poštovanja različitosti, a čim se pogleda preko Save i Dunava, kao da se gleda u pećinske ljude. Još će i spomenik Miletiću da uklone jer pokazuje lakat evro integracijama u vidu KundK.
    Manite se ćorava posla. Dolazi proleće, mora na njivu da se izađe, a lopov je lopov, sedeo on u Starom Dvoru ili Banovini, jeo knedle ili gomboce.
  • @ Novinar

    29.02.2024 10:40
    ...a ta urednica prima platu na javnom servisu...
  • Savica

    29.02.2024 10:34
    Vojvodina nije krava muzara...
  • Vlad Cepes

    29.02.2024 10:29
    Fake politikolog
    Srbija i Vojvodina su geografski pojmovi i recenica da: Srbija nikada nije razumela Vojvodinu je isto kao kada bi rekli da: Fruska gora nikada nije razumela Tamnavu. Jos jedan SNS pronalazak, beskonacno lupetanje bez cilja da se razume.
  • anti

    29.02.2024 10:23
    Vojvodini bi bilo bolje bez Srbije!
  • Gimme Shelter

    29.02.2024 10:21
    Krezava srbija
    Veoma malo je stanovnika je procitalo Ustav Vojvodine, a daje sebi za pravo da komentarise na svakakav nacin.
    A i ne zna sta komentarise i o cemu se radi!!?
  • Djorde

    29.02.2024 10:09
    Kad se sunce na uranak sprema!
    "Noc se tiho povlaci pred zorom. Serenada prosla pod prozorom. Rumena si kao mlado vino. Dobro jutro, Vojvodino!"
  • Paneuropean

    29.02.2024 10:08
    V
    Rado čitam komentare nacionalista jer ih je sve manje dok misle da su većina. Gde vam je zavetnica? Šta bi sa Kosovom? Se vratila vojska a? A posebno to ketegorično ne autonomiji ahahaha a čime vi to pretite? Navijačima službe? Praznim crkvama? Radojčić i komandosi? Svojatate istorijske periode koji vama odgovaraju. Vojvodina ima svoju istoriju, svoju kulturu, svoje običaje, svoje jezičke razlike, svoju kuhinju, svoje pesme i drugačiji mentalitet. Nismo nikad bili agresivni i uvek se pridržavali zakona prema svim civilizacijskim normama. Istorija? Istoriju pišu pobednici i ona se kreira sada! Granice se menjaju, granice su nebitne, sve je to u Evropi nebitno. Pokrajnska decentralizacija Evrope je više nego potrebna i to ne samo nama, etničke podele su prošlost dok se kulturološke teško brišu. Vreme će kasti u kom pravcu će sve ići, ali niko nije vladao večno. Uspešno radite na tome da se sprski nacionalizam zgadi svima, zato uživam dok vas posmatram i znam da nas ima još dosta koji smo ponosni na našu Vojvodinu. Ako Beograd nastavi sa projektom stvaranja nove Belorusije sa kvazi diktatorom i kriminalnim saučesnicima na vlasti, pa logično je da će se sve završiti na Beogradskom Pašaluku. Gde drugo mislite da može to da ide? Vojvodina je geografski pojam? Jeste slažem se Vojvodina je granica između Jugo Istoka Evrope i Balkana, ali je i kulturološki i istorijski pojam koji nikad neće nestati. Kao što nije ni Ukrajina nestala! Ne brinite, ima nas! Za Vojvodinu sve!
  • Maroder

    29.02.2024 10:06
    Procitajmo ponovo sta smo imali po ustavu 1974 pogotovo 3 deo naseg Vojvodjanskog Ustava: " Skupstina, Izvrsno Vece (Vlada Vojvodine), Ustavni Sud Vojvodine, Vrhovni Sud Vojvodine, Javno Tuzilastvo, Javni Pravobranilac, Narodna Banka Vojvodine, takodje i policija i sluzbe bezbednosti su bile nase..Za one koji kazu da Vojvodina nije bila konstitutivni deo Federacije - SFRJ..3000USD BDP smo imali dok je Srbija bila na ispod 2000USD..Kad smo se konacno usrecili jogurtom svi zajedno odosmo ispod 1000 u periodu 1989-1999....Sto je bilo bice opet...Vojvodina ce ziveti u slobodi a ne u Maloj Rusiji..Sve je vise i vise mladih ljudi koji shvataju da je jacanje vojvodjanske autonomije pa i prava na samoopredeljenje stvar ne politike nego stvar izbora i traganja za srecom. Pravo ljudi je da traze sopstvenu srecu..
  • GojkoX

    29.02.2024 09:57
    @Istorija ne počinje '45e
    Vojvodstvo srpsko

    Ne pocinje ni 1848e

    Kao i u Bosni i Hrvatskoj, Srbe su na ove prostore prvo naseljavali Turci pri osvajanju ovih teritorija pocetkom 16og veka a potom i Austrijanci, toliko o sprskom vojvodstvu.

  • - J -

    29.02.2024 09:42
    @realan
    Da, realno. Ali realno je i to da tih 34 godina ja, moja deca, i ostali trpe i trpe bahatost, glupost, nazadovanje i još štošta. I zbog toga je realno da je ova tema i dalje aktuelna... i biće dok ne bude kako treba. Pa i za 100 godina će biti aktuelna.
    Kad ne valja, ne valja!
  • Zoki

    29.02.2024 09:41
    Kako smo mi Srbi jadan narod.
    Možeš za čas da nas podeliš po:
    Političkom opredeljenju
    Po verskom opredeljenju
    Po geografskom
    Po grsdskom/seoskom
    Po navijačkom
    ...
    Jedan tekst, i zaborave se koreni, zaboravi se d asmo ista vrsta, ista rasa... Dok god je tako, ićićemo unazad!
    Ubijaće nam žene, maltretirati neistomišljenike, srozavati dostojanstvo...
    A vi se svađajte dal ste Partizanovac/Zvezdaš, SNS ili SSP, NS ili BG, deda bio četnik il partizan... Srećno nam bilo.


  • L.C

    29.02.2024 09:40
    L.C
    Ko je za Republiku Vojvodinu neka lupi plus,ko nije minus.
  • Sale

    29.02.2024 09:40
    Pošto Srboja ne odustaje od centralizma, beogradizacije, ratnohuškačke politike, svađe sa komšijama i svetom... vreme je da Vojvodina izađe iz te tamne i mračne države iz koje nam deca beže. Samostalnoj Vojvodini je mesto u Evropi , a Srbija nek ide u uniju sa Rusijom, Belorusijom, Severnom Korejom.... Dosta ste nas jahali, vreme je da pozivni broj +382 dobije vlasnika!
  • Nimbus

    29.02.2024 09:37
    "Pisac Svetislav Basara je ocenio da je..."
    Da li je to onaj isti Svetislav Basara koji sad pise za Kurir?
    Samo pitam.
  • Matera

    29.02.2024 09:34
    Volim je...
    ... I voleću te uvek
    Krvavo moje odojče
    I pesmo nova
    jer se ne stidim tvog
    otegnutog govora,
    ni slanine, ni kudeljnih
    gaća.
    Od paorske sam krvi,
    psovki, radosti i snova.
    Razdrlji prsluk i gutaj!
    Ja ovu zdravicu plaćam!
  • Pera

    29.02.2024 09:29
    Ovi separatisti bas idu naruku Vucicu.
  • Dejan

    29.02.2024 09:28
    V
    Osveh Vojvodine i +384 pa da resimo daj vekovni problem sa malogradjanima !!!
  • SrđaNS

    29.02.2024 09:27
    1945 nastala nasilno!!!!
    I Vojvodina i Ustav iz 1974 je nastao u jednom totalitarnom društvu.Na silu i brutalno!!U društvu u kojem si zbog ispričanog vica o Titu išao na Goli otok.1945 kada je nastala sadašnja Vojvodina, narod koji tu živi niko ništa nije pitao.Niti je narod tražio da se stvori Vojvodina.Niti je ikada održan referendum po tom pitanju.A nije održan zato što bi se znao ishod- Vojvodinu kakva je danas niko ne bi izglasao.Vojvodina treba da bude i da ima nadležnosti i ovlašćenja koje imaju Slavonija,Dalmacija,Baranja u Hrvatskoj.Vojvodina je nastala tako što su 1945 Titovi komesari otimali stoku i letinu seljacima,ugledne građane ubijala,građanstvu nasilno otimala i pljačkala stanove i kuće a potom se oni useljavali u te kuće i stanove.E u takvo vreme i na taj način je nastala Vojvodina!!!!I na kraju samo da napišem da sam rođeni Novosađanin i da mi je poreklo iz Vojvodine.
  • - J -

    29.02.2024 09:09
    @luks
    Poštovani luks!
    Ne, upravo obrnuto. Srpski nacionalizam... i ne sposobnost dubljeg, zrelijeg... nadasve ljudskog razmišljanja, su uništili vojvođansku kulturu.
    Sa kojom bi i samim srbima bilo bolje. Tužno, tužno...
  • true detective

    29.02.2024 09:05
    Banat
    izvinte al mene ova pesma ne uzbuđava.
    ta ja sam iz banata, kod nas se pevadu druge "pisme".
    ne vidim što bi sever bačke bijo centar vojvodine.
  • /

    29.02.2024 09:05
    /
    srbija je neuspela kolonijalna sila.
    od pasaluka nije uspela da se rasiri vec se vraca na njega
  • Nenad

    29.02.2024 09:02
    paradox
    Kako vas to ne razume?!
    Pa sakupljaju vam potpise za izbore!
  • Mick

    29.02.2024 08:55
    Pocinje kao sto je sa Kosovom pocelo.... A da podsetim da je telefonski pozivni broj +384 i dalje ostao slobodan....pa vi razmislite o cemu velike sile razmisljaju
  • Nikola

    29.02.2024 08:49
    Problem je što Vojvodina nije razumela Srbiju. Naseli smo na sladunjavu priču o jednom ujedinjenom privilegovanom narodu, izneverili ostale komšije i zaključali se u tamnicu za sva vremena.
  • Rajka

    29.02.2024 08:48
    Istorija
    Narod na izborima jasno rekao šta misli o ovakvim i sličnim idejama.
    Onima koji žale za tim vremenima bilo bi pametnije da potraže neki
    pošten posao jer od tog uhlebljavanja nema ništa.Imamo previše činovnika i to evropljani vide.
  • Dušan

    29.02.2024 08:48
    Kakve ljudi gluposti pišu.
    Ej ustav iz 1974 najgori po srbe. Jedini smo koji smo rastavljeni ali nema veze bitno je da si mogao da spavaš u parku. Alo to si svakako mogao kada ti država oduzme stan :)
    Evo moji žive 15 generacija u Vojvodini i znam sve o svom poreklu. I vrlo dobro znam kako smo se borili i šta su preci prošli. I da se jedva dočekalo prisjadinjenje Srbiji.
    I da hvala srpskom delu DB što je sprečio i eliminisao otcepljenje. Bilo je planova ali je neko platio glavom. Hvala još jednom, i poruka za sve koji misle da će nešto da se otcepljuju, zaboravite na to.
  • Ja Pa Ja

    29.02.2024 08:46
    Eh moj Djomla
    Djomla!
    Da li ti znaš koji je bio Zoran Đinđić Očigledno nisi dobro razumeo blisku prošlost
  • Da kažem

    29.02.2024 08:46
    Mislim da Vojvodinu prilično dobro razumeju i cene u Južnoj i Istočkoj Srbiji. Problem je Beograd. Beograđani, posebno oni prva generacija, a naročito Vojvođani preseljeni u Beograd, pokazuju stalnu mržnju prema Vojvodini.
  • Novinar

    29.02.2024 08:45
    A Basara zaposlen u Kuriru?!??
  • logika

    29.02.2024 08:39
    hm`
    znaci Vojvodina je stara, drevna, ali se pozivaju na 1974... kako li se tacno zvao entitet osnovan maja 1848.? P.S. Ah to drevno lalosko prezime - Dragović!
  • Tanja

    29.02.2024 08:38
    Ustav iz 1974. je doveo do teskih oblika aparthejda nad vecinskim Srbima na Severu Srbije, planirano je da i ovde bude rata! Ovo je zal sto se i ovde nije desilo proterivanje Srba.
  • Lalo

    29.02.2024 08:30
    Hau jes no
    "Sociolog Aleksej Kišjuhas je rekao da je uspeh Ustava Vojvodine iz 1974. godine i društveni, ekonomski i kulturni razvoj Vojvodine "veoma dragocen kao istorijski primer"."
    Neverovatno je da ovo izjavi sociolog. Vojvodina od 1985. godine beleži negativan privredni rast. Na taj isti jogurt, za kojim plaču već - sad će - 40 godina su izašli i radnici "Jugoalata", "Pobede", "27. marta" itd, jer im je mesecima kasnila plata ili je nisu bili ni dobili. Na stranu "egzodus" nacionalnih manjina, koje su sve redom otišle u EU sa pasošima "matičnih" (etno)nacionalnih država, zajedno sa tolikim brojem pripadnika "nacionalne većine". Ovaj čovek predaje na univerzitetu, kaoni toliki drugi pajseri.
  • hemodroid

    29.02.2024 08:25
    Zato sto je Vojvodinu uvek posmatrala kao plen.
  • Djomla

    29.02.2024 08:24
    Sta ovi napričaše
    "Posle ubistva Zorana Đinđića počinje klerikalizacija i fašizacija društva, nacionalizam je tada provalio i to su radili Vojislav Koštunica i Boris Tadić. A posle su Vučiću predali vlast na tacni"sta reče ovaj basara ti si druze kreten.A tek ovaj idiot "Govorimo o egzodusu Srba sa Kosova, ali ne govorimo o egzodusu Hrvata, Mađara, Slovaka...", naveo je Kišjuhas.ko su ovi ljudi
  • Лиманац

    29.02.2024 08:21
    Војводина је Србија.
    Сепаратисти и аутономаши никада нису схватили да немају подршку грађана северне покрајине за своје антиуставне идеје.
  • Milan NS

    29.02.2024 08:19
    Apsolutno 100% tačno
    a nacionalisti ili fašisti ili već drugi koji nemaju mira sami sa sobom neka napišu šta nije tačno u ovom tekstu.
  • Realan

    29.02.2024 08:16
    Da li ikoga briga šta ovi ima da kažu? Podrška im je na nivou statističke greške, previše pažnje za nebitne...

    A realno - ta autonomija na koju se pozivaju je trajala 14 godina, od toga je prošlo 36, ajd malo realnosti....
  • Detelinarac

    29.02.2024 08:12
    Stop separatizmu
    Moji predaci generacijama zive u vojvodini, ali nikad nismo bili autonomasi, uvek se znalo da smo na srpskoj strani. Stop Separatizmu, vojvodina je samo geografska oblast.
  • M

    29.02.2024 08:12
    M
    Vojvodina je svet za sebe.Čak mislim da je taj prostor nekako na silu ograđen i ako su isti ljudi i način življenja i u Temišvaru i u južnoj Mađarskoj,Baranji,Zapadnom Sremu pa čak i Slavoniji. Granice su na silu nametnute ali kad malo obiđete vrlo brzo shvatite da su neke cipele kao pravljene po meri, a neke ma koliko da vam ih nude jednostavno ne ide ..
  • Hvala!

    29.02.2024 08:08
    "...možda utopijska, a možda i futuristička himna Vojvodine"

    Ne buduća, nego sada, odmah. Većina nas to želi, samo svako sedi u svom ćošku i misli da je usamljen.
    Živela slobodna Vojvodina.
  • Zare

    29.02.2024 08:07
    Beograd, bolje receno centralna Srbija nikad nije znala ni sa sobom sta ce a kamoli Kosovom i Vojvodinom.
  • Joca

    29.02.2024 08:06
    Joca
    Nikada i nejce jer je gledala i gleda kao ratni plen koji treba pljackati. Zato sestre i braco Vojvodjani moramo sami da ocistimo svoju kucu i omedjimo svoju avliju!
  • Istorija ne počinje

    29.02.2024 08:05
    '45e
    Vojvodstvo srpsko i tamiški Banat, Vojvodina je relikt Broza, koji je jedino Srbiju isekao na pokrajine.
  • Joca

    29.02.2024 08:05
    Vojvodina
    Poslednjih godina dosta provodim po Srbiji, juzni i centralni deo i mogu vam reci da smo i taj dole svet potpuno razliciti. Da ne ulazim u to koliko nas Beograd kosta svaki dan i kako nas tretira a tretira nas lose na nivou svih institucija od Ministarstava preko raznih Agencija i uprave. Jednostavno se treba odvojiti od toga na miran i kulturan nacin. NS i Vojvodina bi procvetali bili bi Lihtenstajn, sav taj politicki talog i dolazi odatle, ima i ovde svega ali ova garnitura je mala maca za ono tamo. Jednostavno smo drugaciji, drugaciji menatlitet i sve sto ide uz to. Samo vraga nema sanse da se odvojimo oni su ti kojima trebamo mi, zamisli Srbiju bez Vojvodine i NS ostao bi samo Beogradski pasaluk...
  • luks

    29.02.2024 08:04
    prezime
    Spisak prezimena govornika sve govori.
    Srbija ima svoje mane ali ovakav vid "proslava" samo je gura sve dublje i dublje.
    Zar ovo nije vojvodjanski nacionalizam ma kako to rogobatno zvučalo?
    Ironija, zar ne?
  • Marta

    29.02.2024 08:00
    Hey
    Kad tambura zasvira Salas u malome ritu, srce mi puca od ponosa i tuge!
  • Jana

    29.02.2024 07:57
    Majko mila
    Tužni skuo
  • Мијат

    29.02.2024 07:54
    Траги
    ...комични су.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna